Vinkkejä hakukoneoptimointiin kansikuva

Viisi neuvoa hakukoneoptimointiin (SEO), jotka jokaisen yrityksen tulisi tietää

Hakukoneoptimointi on yleinen markkinointistrategia, joka auttaa yritystä näkymään paremmin hakukoneiden tuloksissa. Ilman hakukoneoptimointia yrityksen voi olla vaikeaa näkyä ensimmäisen sivun hakutuloksissa. Kun teet haun Googlessa, kuinka monta sivua olet valmis selaamaan? Yli 75% ihmisistä ei selaa Googlessa enempää, kuin ensimmäisen sivun hakutulokset. Tästä syystä yritykset taistelevat noista ensimmäisen sivun paikoista Googlen hakutuloksissa. Mitä korkeammalla sivusi näkyy näissä tuloksissa, sitä todennäköisemmin sen näkee myös kohdeyleisösi. Tässä blogissa käymme läpi yksinkertaisia ohjeita hakukoneoptimointiin, jotka jokaisen tulisi ehdottomasti tietää.   Kohdenna hakukoneoptimoitu sisältösi ihmisille, ei koneille   Tämä on ensimmäinen neuvomme, sillä ihmiset ovat kuitenkin kohderyhmäsi, ei mitkään hakukoneet. Mutta toki on kuitenkin […]

Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Marketigationin alkuvuoden kilpailu

Meillä on ilo kutsua sinut osallistumaan Marketigationin alkuvuoden kilpailuun Facebookissa tai Instagramissa. Voit voittaa yrityksellesi huippupalkinnon digimarkkinoinnin boostaamiseen! Marketigation on uuden ajan digimarkkinoinnin toimisto. Olemme hiljattain laajentaneet toimintaamme Australiasta Suomeen. Voit tutustua lisää Marketigationiin nettisivuillamme. Tarjoamiamme palveluita ovat mm. nettisivujen teko, hakukoneoptimointi, Googlen maksetut mainokset, markkinointi sosiaalisessa mediassa, sisällöntuotanto ja tarinallistaminen, sähköpostimarkkinointi tai kokonaiset markkinointistrategiat. Kiinnostuitko? Tutustu lisää digimarkkinoinnin palveluihimme. Alkuvuoden kilpailun osallistumisohjeet Voit osallistua Marketigationin kilpailuun joko Facebookissa tai Instagramissa. Löydät meidät molemmista nimellä Marketigation.fi. Tykkää sivustamme ja postauksesta, voit halutessasi myös jakaa postauksen. Tägää kommentteihin yksi tai useampi yritys/ystävä, jonka haluaisit myös tutustuvan Marketigationin palveluihin. Järjestämme tämän kilpailun […]

Sisältökalenteri

Sisältökalenteri auttaa somepostausten kanssa

Onko säännöllisen ja mielenkiintoisen sisällön luominen vaikeaa? Mietitkö, minkälaisella sisällöllä voisit erottua kilpailijoistasi? Jos vastasit kyllä, oletko koskaan miettinyt, että sisältökalenteri voisi auttaa? Olipa yrityksesi vasta aloittanut tai toivot parempia tuloksia nykyiseltä sisällöltäsi, me voimme auttaa sinua! Sisällöntuottamisen ei tarvitse olla vaikea tai monimutkainen prosessi. Sisällön täytyy kuitenkin olla säännöllistä ja tuottaa yleisölleen jotain lisäarvoa. Tästä voit lukea lisää edellisestä blogistamme. Yrityksesi sisältökalenteri voi olla juuri niin yksinkertainen tai monimutkainen kuin haluat. Jos haluat päästä mukaan sisältömarkkinoinnin saloihin, niin jatka lukemista. Me kerromme sinulle vinkkejä ja kikkoja, joiden avulla voit rakentaa yrityksellesi tehokkaan sisältökalenterin. Eikö aikasi riitä toimivan sisältökalenterin toteuttamiseen? […]

Sisältö markkinointisi ytimessä

Sisältö markkinointisi ytimessä

Kun kuulet sanan sisältömarkkinointi, ajattelet varmasti ensimmäisenä blogeja, Twitteriä, Facebookia, Instagramia ja YouTuben videoita. Mutta nämä eivät ole kaikkea, mitä sisältömarkkinointi voi olla. Se ei kuitenkaan pelkästään riitä, että laitat tuotteitasi ja palveluitasi esille. Sisältömarkkinoinnissa tuotetaan todella merkityksellistä ja arvokasta sisältöä niin nykyisille kuin tulevillekin asiakkaillesi. Tavoitteesi tulisi olla, että autat heitä ratkaisemaan heidän ongelmiansa. Tässä on yksi määritelmä sisältömarkkinoinnista: “Sisältömarkkinointi on strateginen lähestymistapa markkinointiin, jossa keskitytään luomaan ja jakamaan arvokasta ja merkityksellistä sekä jatkuvaa sisältöä houkutellakseen kohdeyleisöä ja säilyttääkseen nykyiset seuraajat. Lopulta sen on tarkoitus johtaa tuottavaan asiakassuhteeseen.” Mutta miksi puhumme tästä? Koska perinteinen markkinointi on käymässä päivä päivältä […]

vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi osuu markkinarakoon

Monet brändit ja yritykset etsivät tänä päivänä uusia mahdollisuuksia markkinoida. Mukaan kuvioihin on astunut vaikuttajamarkkinointi. Tämä johtuu siitä, että se tuottaa yleensä enemmän kuin muut markkinointikanavat. Vaikuttajamarkkinointi on totta kai tehokkainta yhdistettynä muihin markkinointitoimenpiteisiin. Tällaisia ovat mm. hakukoneoptimointi, sisältömarkkinointi, markkinointi sosiaalisessa mediassa ja maksettu hakukonemainonta. Samalla kun yritykset kiinnostuvat enemmän vaikuttajamarkkinoinnista, myös sen kustannukset ovat nousussa. Ja tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että investoinnin tuotto ei ole enää niin korkea. Vaikuttajamarkkinointi saturoituu. Tämä johtaa siihen, että yritykset eivät tavoittelekaan enää suuria julkkiksia. Nykyään etsitään ns. mikrovaikuttajia. Nämä ovat suosittuja seurattavia esim. Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, Snapchatissa tai TikTokissa. Heillä voi olla suhteessa […]

Mikä on sinun tarinasi?

Tarinallistaminen osana yrityksen markkinointia

Nykypäivänä kilpailu yritysmarkkinoilla on kovaa ja siksi on tärkeää löytää keino erottautumiseen, jotta potentiaaliset asiakkaat voivat löytää yrityksesi. Ja jotta asiakkaat löytäisivät yrityksesi, se vaatii erittäin tehokkaita markkinointitoimia ja vahvan brändin. Tarinallistaminen on yksi keino, jota voi käyttää yrityksen markkinoinnissa ja brändin rakentamisessa. Niin kuin jokainen neliö on suorakulmio mutta jokainen suorakulmio ei ole neliö, samalla lailla kaikki tarinat ovat sisältömarkkinointia mutta kaikki sisältömarkkinointi ei ole tarinallistamista. Brändin tarinallistaminen on tietyntyyppistä sisältöä, jonka on tarkoitus koskettaa asiakkaita tunnetasolla. Tarinallistaminen luo vahvoja muistijälkiä ihmisten mieliin, jotta he sitoutuisivat tunteen tasolla yritykseesi ja näin muistaisivat sen. Mieleenpainuva tarina toimii myös yrityksesi kilpailuetuna. […]

Marketing plan for small business

Markkinointisuunnitelma pienelle yritykselle

Lähes kaikkien pienten yritysten omistajat kamppailevat jatkuvasti makkinointistrategiansa ja markkinointisuunnitelmansa kanssa. Oletpa vasta aloittamassa markkinointia tai haluat saada siitä enemmän tuloksia, me autamme sinua. Itse asiassa yksinkertainen markkinointisuunnitelma on kohtuullisen yksinkertainen tehdä. Tämä tietysti edellyttää, että tiedät mitä teet. Marketigationin tiimi on auttanut pieniä ja keskikokoisia yrityksiä markkinoinnissa jo yli 15 vuoden ajan. Joten älä etsi kauempaa – tässä ovat parhaat vinkkimme saada liiketoimintasi kukoistamaan. Muotoile yrityksesi missio, visio sekä liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma Uuden yrityksen aloittamisessa ehkä ensimmäisiä asioita on mission, vision ja liiketoimintasuunnitelman tekeminen. Myös markkinointisuunnitelma on tärkeä. Joskus nämä suunnitelmat ovat olleet jo pitkään kirkkaina mielessäsi. On kuitenkin […]

Marketigation on uuden ajan digimarkkinointitoimisto

Marketigation on uuden aikakauden markkinointitoimisto

Marketigation on digitaalisen markkinoinnin konsultointitoimisto ja palveluntuottaja. Olemme erikoistuneet pienten ja keskisuurten yritysten markkinointiin. Asiantuntijoillamme on mittava kokemus yrityksien myynnin kasvattamisesta digitaalisen markkinoinnin avulla, sillä olemme auttaneet asiakkaitamme jo yli 15 vuoden ajan. Tiimillämme on myös kokemusta erilaisista markkinointistrategioista, joiden avulla yritykset saavuttavat lisää myyntiä. Olemme auttaneet eri toimialoilla toimivia asiakkaitamme optimoimaan nettinäkyvyyttään ja luomaan sisältöjä, jotka tuovat lisää liikennettä nettisivuille.  Autamme myös asiakkaitamme muuntamaan tämän nettiliikenteen tarjouspyynnöiksi ja sitä kautta maksaviksi asiakkaiksi. Erikoisosaamisemme liittyy digitaaliseen markkinointiin mm. nettisivujen sisällöntuotantoon ja konvertointiin, sisältömarkkinointiin sekä nettiliikenteen ja tarjouspyyntöjen generointiin. Hoidamme myös ammattitaidolla sähköpostimarkkinointia, sosiaalisen median markkinointia, tiedon analysointia sekä asiakassuhdemarkkinointia. Maketigation […]