Markkinointistrategia

Mistä tiedät, että toimiiko nettisivusi halutulla tavalla? Onko yrityksellesi luotu sisältöstrategiaa? Houkutteleeko sisältösi oikeanlaisia asiakkaita? Maksatko optimaalisen hinnan Googlen klikeistä vai voisiko se olla vieläkin tehokkaampaa? Markkinointistrategia on yrityksen markkinoinnin sydän. Digimarkkinointiin kuuluu monia eri komponentteja, joiden on tarkoitus tukea toisiaan. Tällaisia komponentteja ovat mm. nettisivut, sisältö, orgaaniset kävijät, maksetut kampanjat, sähköpostit ja sosiaalinen media. Markkinointistrategian on tarkoitus sitoa kaikki nämä komponentit yhdeksi kokonaisuudeksi ja luoda sitä kautta potentiaalisille asiakkaille kokonaisia elämyksiä. Marketigationin kokeneet asiantuntijat auttavat sinua määrittämään kaikki mahdollisuutesi ja viemään markkinointisi seuraavalle tasolle. Paljon kilpailijoitasi korkeammalle!

Kiinnostutuitko? Ota meihin yhteyttä ja aloitetaan luomaan yrityksesi markkinointistrategia.

Ei markkinointistrategiaa = ei asiakkaita

Jos yritykselläsi ei ole markkinointistrategiaa, on suuri riski, että sen toiminta muuttuu päämäärättömäksi. Silloin yritys tuhlaa rahaa erilaisiin markkinointikanaviin, eikä niistä kuitenkaan synny tuloksia. Näin saatat myös menettää potentiaalisia asiakkaita kilpailijoillesi.

Markkinointistrategia on osa yrityksen strategiaa, jossa määritellään, miten aiot löytää ja sitouttaa asiakkaita. Joskus markkinointistrategia ja markkinointisuunnitelma sekoitetaan keskenään, mutta ne ovat kaksi eri asiaa. Markkinointistrategia keskittyy siihen, mitä haluat saavuttaa yrityksellesi erilaisilla markkinointitoimenpiteillä. Markkinointisuunnitelma puolestaan määrittää ne toimenpiteet, joilla voit nämä tavoitteet saavuttaa.

Hyvä markkinointistrategia yhdistää sen, miten hyvin yritykselläsi on jalansijaa markkinoilla sekä yrityksesi markkinoinnin 5 P:tä (tuote, hinnoittelu, saatavuus, markkinointiviestintä ja ihmiset). Sen avulla myös luodaan taktiikka ja toimenpiteet markkinointitavoitteidesi saavuttamiseksi. Erinomainen markkinointistrategia sisältää myös markkinoinnin sisältöstrategian.

Lue lisää digimarkkinointipalveluistamme luodaksemme yrityksellesi markkinointistrategian. Ota meihin yhteyttä heti!

Miten luodaan kannattava markkinointistrategia?

Ennen markkinointistrategian luomista kannattaa miettiä yrityksen tuotteita ja palveluita. Miten ne hyödyttävät potentiaalisia asiakkaitasi ja ovatko ne uniikkeja? Markkinointitutkimus on hyvä keino päästä liikkeelle, jotta voisit ymmärtää paremmin alasi kilpailua, kohdemarkkinoita ja muita asioita. Nämä puolestaan vaikuttavat mahdollisuuteesi saada uusia asiakkaita ja sitouttaa heidät yritykseesi. Marketigationin asiantuntijat auttavat sinua tämän kaiken kanssa, joten annan meidän huolehtia yrityksesi markkinointistrategiasta ammattitaidolla.

Kun Marketigation on tehnyt alkukartoituksen, teemme yrityksellesi markkinointistrategian sisällyttäen siihen markkinoinnin 5 P:tä:

  • tuote (product): mitä tuotetta tai palvelua myyt?
  • hinnoittelu (price): mitä tuotteesi tai palvelusi valmistaminen maksaa? mikä on katteesi? mikä on kilpailijasi hinta?
  • saatavuus (place): mitä jakelukanavia käytät tuotteen markkinoinnissa?
  • markkinointiviestintä (promotion): kuinka potentiaaliset asiakkaat löytävät tuotteesi tai palvelusi? mitä ne tietävät tuotteestasi? mitä markkinoinitaktiikoita käytät? mikä on sisältöstrategiasi?
  • ihmiset (people): liittyykö tuotteesi tai palvelusi valmistamiseen muita ihmisiä ja mitä he tekevät?

Lopuksi, tehdään yrityksellesi mahtava digitaalisen markkinoinnin strategia Margetigationin kanssa. Me autamme sinua seuraavissa:

  • tuntemaan kohdeyleisösi
  • valitsemaan oikeat kanavat
  • asettamaan järkevät tavoitteet markkinoinnille
  • luomaan erinomaisen markkinointistrategian
  • viemään sen käytäntöön digitaalisen markkinointisuunnitelman avulla
  • keräämään dataa markkinointitoimistasi ja analysoimaan sitä

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme jo tänään. Voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@marketigation.com tai voit myös ottaa yhteyttä nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta.