Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Google, Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest. Nykyään ihmiset käyttävät useita tunteja päivässä sosiaalisessa mediassa ja niihin käytetty aika on koko ajan kasvussa. Markkinointi sosiaalisessa mediassa osa yritysten digitaalista markkinointia. Sillä tarkoitetaan esimerkiksi sisällön tuottamista ja julkaisemista sosiaalisen median alustoissa. Toimenpiteiden tarkoituksena on saavuttaa markkinoinnin ja brändin edistämisen tavoitteita. Tekstien ja kuvien julkaiseminen, videot ja muu sisältö sekä maksetut mainokset ovat kaikki osa sosiaalisen median markkinointia. Niiden avulla pyritään sitouttamaan yleisöä yritykseen.

Optimoi tekemisesi sosiaalisessa mediassa ja hallinnoi paremmin isoa sosiaalisen median massaa. On tärkeää, että julkaisemasi sisältö on seuraajillesi merkityksellistä ja hyödyllistä. Julkaisujen kannattaa myös olla säännöllisiä. Näin voit saavuttaa lisää seuraajia, tavoitettavuutta ja sitoutumista. Linkittämällä blogin tai muuta sisältöä sosiaaliseen mediaan voit saavuttaa tuloksia vieläkin nopeammin. Samaa sisältöä voi käyttää lähes kaikissa sosiaalisen median alustoissa, mutta kannattaa tehdä kuitenkin pientä räätälöintiä. Meiltä saat tietoa mitä kannattaa julkaista, miten ja kuinka usein.

Tutustu myös muihin digitaalisen markkinoinnin palveluihimme.

Mitä sosiaalisessa mediassa voi saada aikaan?

Markkinointi sosiaalisessa mediassa tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden esitellä erilaisia tuotteita ja palveluita. Se on vaikuttava keino kaikenkokoisille yritykselle saavuttaa markkinoinnin tavoitteet ja saada lisää asiakkaita. Hyvin suunniteltu sosiaalisen median markkinointi voi luoda yrityksellesi menestystä sitouttaen asiakkaita ja jopa tuoden uusia tarjouspyyntöjä ja sitä kautta myynnin kasvua. Suurimmassa osassa sosiaalisen median alustoista on oma analytiikka, jonka avulla on helppo seurata markkinoinnin kehittymistä ja onnistumista sekä asiakkaiden sitoutumista. Nämä ovat hyödyllisiä työkaluja sosiaalisen median kampanjoiden johtamisessa.

Sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää hyvin myös eri sidosryhmien tavoittamiseen. Tällaisia sidosryhmiä voivat olla mm. nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, nykyiset ja potentiaaliset työntekijät, media, bloggaajat ja suuri yleisö. Tällä tavoin yritys voi luoda positiivista brändimielikuvaa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä meihin jo tänään.

Sosiaalisen median sisältösuunnitelma tai strategia

Marketigation tarjoaa yrityksellesi laajan valikoiman erilaisia sosiaalisen median palveluita. Spesialistimme voivat tehdä yrityksellesi sosiaalisen median suunnitelman ja toteuttaa sen tuottavaksi kampanjaksi. Yrityksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa on helppo parantaa. Mutta ennen sosiaalisen median kampanjan tekemistä pitää miettiä yrityksen tavoitteita, koska niiden pitää olla keskenään samansuuntaisia. Mikä on yrityksesi kohdeyleisö? Mitä toivot saavuttavasi markkinoinnilla sosiaalisessa mediassa? Mitä sosiaalisen median alustoja kohdeyleisösi käyttää? Minkä viestin haluat heille lähettää?

Syvemmällä tasolla voimme luoda yrityksellesi kokonaisen sosiaalisen median strategian hyvin toimivien maksettujen mainosten kanssa. Sosiaalisen median strategiaan kuuluu myös mm. markkinointikampanjoiden johtaminen, sosiaalisen median markkinoinnin hallinnointi, tavoitteen asetanta ja yrityksen sosiaalisen median kulttuurin ja tunnelman luominen. Yrityksesi koko ja toimiala määrittelevät yrityksesi sosiaalisen median strategian.

Seuraavassa muutamia sosiaalisen median alustoja, joita voimme yrityksellesi operoida:

Google

Voimme auttaa yritystäsi hakukoneoptimoinnissa sekä luoda Googlen mainoskampanjan.

Facebook

Voimme hoitaa yrityksesi Facebook-markkinointia. Voimme julkaista tekstejä ja kuvia sekä hallinoida yrityksesi maksettuja Facebook-mainoksia.

YouTube

Ota YouTube osaksi yrityksesi markkinointia. Videota pidetään koukuttavimpana sosiaalisen median sisältönä ja hakusanat YouTubessa ovat edullisempia kuin Googlessa.

LinkedIn

Tämä on ammatillinen sosiaalisen median alusta, jossa voimme auttaa yritystäsi saamaan tarjouspyyntöjä, lisää liikennettä nettisivuillesi sekä luomaan yrityksesi brändiä.

Instagram

Tämä erittäin visuaalinen sosiaalisen median kanava tarjoaa potentiaalisen mahdollisuuden esitellä yrityksesi tuotteita. Me voimme auttaa sinua rakentamaan yrityksesi visuaalista ilmettä, bränditietoisuutta ja digitaalista markkinointia.

Twitter

Twitter on voimakas sosiaalisen verkostoitumisen alusta ja monet ihmiset käyttävät sitä hakukoneena löytääkseen uusinta informaatiota. Päivitetään yrityksesi viimeisimmät kuulumiset Twitteriin!

Pinterest

Tämä on yksi visuaalisimmista sosiaalisen median alustoista ja visuaalisten hakujen määrä on kovasti kasvussa. Ihmiset käyttävät Pinterestiä myös ostopäätösten apuna. Miksemme siis esittelisi täällä yrityksesi parhaita tuotteita!

Marketigation voi auttaa kehittämään yrityksesi markkinointia monilla sosiaalisen median palveluilla, joilla yrityksesi saa:

  • lisää kävijöitä nettisivuille
  • yrityksesi nousee keskustelunaiheeksi
  • kasvavaa bränditietoisuutta
  • positiivisia brändimielikuvia
  • parantunutta tiedottamista yleisölle
  • uskollisia asiakkaita
  • tarjouspyyntöjä
  • myynnin kasvua

Laitetaa yhdessä yrityksesi sosiaalisen median alustat ajantasalle. Ota meihin yhteyttä jo tänään!